lördag 24 september 2011

9 dagar..

Fantastiska Olivia med sina valpar....

Olivia är en så fantastisk mamma och helt olik mina tidigare mammor, hon är ute och springer och leker ute på gräsmattan och hon är inne och pysslar med valparna. Hon äter mat ute hos de andra och är med. Hon äter kopiösa mängder och valparna går upp bra i vikt, så jag låter henne göra precis som hon vill. Vi sover i sovrummet allihopa och det går oxå bra för Olivia, hon är så trygg så det är härligt att se. Lady får gå fram och lukta och pyssla lite med valparna, medans Sophia fortfarande inte får närma sig dem(hon är inte väldans intresserad heller)kan tilläggas! Mina andra tikar har när de blivit mammor, bara lämnat lådan för kiss och bajs pauser och sen snabbt sprungit in till lådan igen, så detta är nytt för mig, med en sådan liten mamma som är precis lika pigg och glad och med redan som hon var innan valparna kom. Hon följer till och med på våran lilla morgon runda runt våran fiskedamm;-) Jag gillar  Olivia skarpt och tror att dessa valpar kan bli lika roliga, som mamma Olivia och positiva, lugna och glada som pappa Jax-on. Jag har nu fått vår nya valphage och dit ska valparna flytta när de flyttar ut från sovrummet, jag är suuper nöjd med den och tror vi kommer ha mycket nytta av den. Den står framme, så att Olivia och de andra går in i den ibland och ligger på fällen, så den blir inte konstig för Olivia sen när valparna flyttar ut till den.
Denna valphage kan beställas av Petra  Junehall, http://www.dragongarden.com/valphagen.html

4 kommentarer:

  1. Jag vill oxå ha en bedårande svart liten tik valp.....!
    Christina

    SvaraRadera
  2. Petra och Näckrosorna24 september 2011 kl. 13:21

    Visst är de söta!!

    SvaraRadera
  3. Jättefina valpar! Den där valphagen kommer du ha mycket glädje av. Jag har tre som jag sätter ihop till två ganska stora. Toppen! Man kan ha valpkullar lite oftare på så sätt:-))

    SvaraRadera
  4. Petra och Näckrosorna6 oktober 2011 kl. 00:40

    Tack för ett bra tip!!!
    Ja valparna är jätte fina;-)

    SvaraRadera