fredag 16 september 2011

valparna 1 dagar

I går kväll låg en valp så sött på Mamma Olivias hals, gullegull...

Under natten har de flesta gått ner lite grann, men börjar nu återhämta sig igen.. Olivia får mer mat, så att mjölken kommer igång ordentligt, är en liten balans gång i början då man inte vill att tiken får juverinflammation pga överproduktion. Hon har bajsat som vanligt och dricker mängder av vatten och äter med god aptit, ca 6dl i dag.. Käre mor har varit här och hjälpt mig, så att vi fick fina bilder på valparna en och en att kunna följa vecka för vecka.Även vikterna tar jag en gång i veckan och nu de första tre dagarna kl.18.00. Jag har ju lagt en länk här brevid, så att man kan klicka sig direkt till veckobilderna sen, när de blir äldre.. är så skoj att se de små förändras från rosa valpar till sötare och sötare till slut riktiga små cocker sötnosar.. Öronen som växer ut och ögonen som öppnas..  Nu har jag oxå bestämt vad de ska heta i stamtavlan och vad de ska kallas för här hemma.. Har även satt på den andra tiken ett band då jag aldrig riktigt vem jag har när jag ska väga dem än så länge, de är så lika i vikt och teckning.Kan hända vi får en Golden färgad här hemma, får se om det blir en svart nos på Moa eller ej!!
Här kommer Smyckes kullen

Näckrosdammens Laponia   MOA
Näckrosdammens Pandora BETTY
Näckrosdammens Cartier ELLA
Näckrosdammens Pilgrim NISSE
Näckrosdammens Collier CLEO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar